September 2021

Deze maand is traditioneel het moment dat de Rotary machine weer op gang komt in Nederland. 1 Juli is weliswaar de start van een nieuw Rotaryjaar, maar na de vakanties komen de evenementen, bezoeken en acties pas echt weer op gang.

Om dit te ondersteunen vanuit het district hebben we met het Najaarsfestival een vast onderdeel om de clubs op de hoogte te brengen van o.a. de stand van zaken bij Rotary International en de actuele Grant-aanvragen van ons District.

Daarnaast bieden we een zevental workshops aan om onze leden zo goed mogelijk te ondersteunen bij hun werk bij de clubs. Een uitgelezen moment om elkaar te ontmoeten, te leren en een kijkje te nemen wat er allemaal gebeurd buiten de eigen club.

Nog net in augustus begon ik mijn tour bij een Regiobijeenkomst georganiseerd door RC Zandvoort. Daar konden we getuige zijn van een heel indrukwekkende presentatie van goede doelen organisatie TheBridge2Hope. TheBridge2Hope ondersteunt overlevenden van moderne slavernij om weer te functioneren in de samenleving.

Verder waren we met een stevige delegatie vanuit 1580 aanwezig op 4 september in Mechelen voor het Rotary Foundation Seminar

Van 17 t/m 19 september mocht ik deelnemen aan het Rotary institute in Praag. Afgevaardigden en deelnemers van in totaal 104 Districten namen daar de laatste zaken met elkaar door in een gevarieerd programma. De aanwezigheid en speeches van zowel RIP Shekhar Mehta, als IPRIP Holger Knaack gaven het evenement extra luister bij.

Het was natuurlijk niet alleen reizen en mensen ontmoeten. Er moest ook bestuurlijk gewerkt worden tijdens de Stafvergadering, Districtsraad en Gouverneursberaad van deze maand.

Samen maken we het District

Serve To Change Lives