SAVE THE DATE  - 100 jaar viering 28 januari 2023

Op 29 januari 2023 bestaat Rotary in Nederland 100 jaar. Op die dag in 1923 werd de eerste club in ons land opgericht, Rotary Club Amsterdam. Daarna volgde op 13 maart Rotary Club Utrecht. Club Amsterdam is daarmee de moeder/vader club van alle Rotary en Rotaract clubs in Nederland en dat moet gevierd worden, niet alleen in Amsterdam maar in heel Nederland.

Week van de Open Clubbijeenkomsten
4 t/m 9 april 2022

De Week van de Open Clubbijeenkomsten is een nieuw initiatief om meer leden te werven voor onze Rotary- en Rotaract clubs in Nederland. Het is de bedoeling dat veel Rotaryclubs in de week van 4 t/m 9 april 2022 hun clubbijeenkomst toegankelijk maken voor potentiële leden en andere geïnteresseerden. Iedereen kan hiermee laagdrempelig kennis komen maken met Rotary.

Deze actieweek wordt landelijk onder de aandacht gebracht door middel van persberichten, social media posts, advertenties in regionale en landelijke media en een speciale website.

Door alle open clubbijeenkomsten in dezelfde week te plannen kunnen we meer zichtbaarheid genereren, wat leidt tot meer belangstelling, imagoverbetering en aanmeldingen van nieuwe leden.

Deelnemende Rotaryclubs aan deze actieweek worden o.a. ondersteund met een concept draaiboek, wervingsmateriaal, tekst voor een uitnodiging en persbericht en voorlichtingsmateriaal. De Rotaryclubs worden ook vermeld op de speciale promotiewebsite.

Deelname is gratis! Doe mee aan de Week van de Open Clubbijeenkomsten en laten we samen ervoor zorgen dat Rotary gaat groeien. Meld jouw club aan via www.RotaryWOC.nl.

Sinds 1 juli 2021 is ‘Protecting the Environment’ de 7th Area of Focus van de Rotary Foundation. Dit gaf aanleiding voor onze gouverneur op zoek te gaan naar Rotaryleden met een achtergrond in duurzaamheid om een commissie Duurzaamheid & Leefomgeving op te richten.

Als People of Action zal de commissie Rotaryclubs in ons District ondersteunen met voorbeelden voor fundraising en acties die onze leefomgeving verbeteren. Nu en voor de toekomst. Activiteiten die de oorzaken aanpakken en de effecten van klimaatverandering en aantasting van het milieu verminderen. En ook initiatieven delen die het bewustzijn van mensen vergroot en aanzet tot actie.

Ga naar de website