Augustus 2021

Het nieuwe Rotaryjaar werd voorafgegaan door de goed bezochte Gouverneursoverdracht van 26 juni op Duin & Kruidberg. Dat deze dag zou samenvallen met vergaande versoepelingen van de Coronaregels was toeval, maar zeker behulpzaam om er een leuke, fysieke bijeenkomst van te maken. Een mooie gelegenheid om weer bij te praten na een jaar Zoomen.

Mijn eerste actie van het jaar was een voortzetting van een toch vrij nieuwe traditie, namelijk het bijwonen van de voorzitter wissel door de inkomende en uitgaande Gouverneur op het uiterst noordelijke puntje van ons District; Texel.

Jelle Houtsma-Grech en ik danken de Texelaars nogmaals voor hun gastvrijheid en hoop dat ik samen met Madelon Schaap volgend jaar weer aan mag sluiten.

Deze zomer heb ik, naast 1 op 1 gesprekken met de Regiovoorzitters, ook enkele mooie ontmoetingen gehad met Rotarians die passie hebben voor een bepaald onderwerp.

Zo heb ik een ontmoeting gehad met het Rotary Doctors-bestuur en met de initiatiefnemers van Hockey voor India. Het eerste initiatief bestaat nu 26 jaar, maar het enthousiasme is zeker nog niet afgenomen. Het tweede is dit jaar opgezet en heeft op 30 juni haar eerste editie mogen organiseren.

Ik hoop dat iedereen er klaar voor is om er een fantastisch jaar van te maken. De nieuwe besturen van de clubs, de zittende regiovoorzitters en de twee nieuwe regiovoorzitters van Amsterdam, zijn allemaal geïnstalleerd en klaar om verantwoordelijkheid te nemen.

Om de functionarissen en belangstellenden in ons District verder te ondersteunen, zal op 2 oktober weer een Najaarsfestival worden georganiseerd met relevante presentaties en workshops. Ik hoop ook hier weer op een hoge opkomst.

Samen maken we het District

Serve To Change Lives