Nieuwe hoofdredacteur Rotary Magazine

Rotary Magazine heeft een nieuwe hoofdredacteur: Janine Klein. Haar komst gaf de redactie een goede aanleiding om nog eens goed na te denken over wat wij willen met het blad.

Tijdens een ‘heidag’ werd gesproken over de toekomst. Meer beeld, meer achtergronden, een link tussen digitaal en papier en een lezenswaardig blad dat ook voor niet-Rotarians interessant is om te lezen.

De nieuwe hoofdredacteur gaat haar stempel drukken en vanaf januari ga je het zien.

Het goede nieuws: het overgrote deel van de Rotarians haalt het blad ook echt uit het cellofaan. Dat is wel eens anders geweest, dus ga daar vooral mee door!

WHISKY PROEVERIJ 2021
Rotaract Haarlemmermeer

Vanwege groot succes van vorig jaar, organiseren wij opnieuw een whisky proeverij. Het thema van dit jaar is: De wereld van whisky!

Laat u verrassen door de verschillende smaken van whisky's en ontdek uw favoriet!

Met de Rotaract whisky proeverij willen wij u kennis laten maken met verschillende soorten whisky speciaal voor u geselecteerd door Liquid Gold. Met dit project willen wij geld inzamelen voor Rocking Up X-mas: deze kerst willen wij 65 gezinnen voorzien van een kerstmaaltijd!

De proeverij zal online plaatsvinden waarbij u door ‘De Muppets’ meegenomen wordt op een ontdekkingsreis langs 6 wereldse whisky’s.

2e Lokale Goede Doelen Gids in Nederland

De Stichting Goede Doelen Alkmaar waar voornamelijk Rotary-leden in zijn vertegenwoordigd, lanceerde de Gids in januari 2021 en inmiddels staan er 71 maatschappelijke organisaties uit de gemeente Alkmaar in de fysieke en digitale gids.

De Gids beoogt lokale maatschappelijke organisaties onder de aandacht te brengen van potentiële schenkers. In 10 maanden tijd is er al bijna €100.000 rechtstreeks van schenker naar de lokale goede doelen gegaan!

De Stichting organiseert, faciliteert, ondersteunt en maakt verbindingen tussen de maatschappelijke organisaties, een sterk netwerk van betrokken partners en andere stakeholders. De komende veertig jaar gaat er een enorme intergenerationele vermogensoverdracht plaatsvinden. Als lokale maatschappelijke organisaties van een fractie van deze middelen zouden kunnen profiteren, kunnen zij hun werk met vele vrijwilligers en impact op de lokale samenleving blijven uitvoeren.

Stichting Goede Doelen Alkmaar wil de Alkmaarse sociale infrastructuur versterken, duurzaamheid vergroten en sociale cohesie verstevigen. Samenwerking is hierin het toverwoord: we zoeken de kracht van bestaande initiatieven en stimuleren de verbinding tussen lokale acties. Het vormen en onderhouden van een krachtig netwerk, met daarin partners die een actieve bijdrage leveren, is van grote waarde.

Rotary ’s-Hertogenbosch-West ging ons in 2019 voor en heeft de Goede Doelen Gids naar Alkmaar gebracht. Het stokje geven we nu door aan Maastricht die interesse heeft getoond om de derde stad in Nederland te worden met een Lokale Goede Doelen Gids. Founder Jan de Rond van Rotary ‘s-Hertogenbosch-West is vol ambitie : op naar 25 gidsen in 2025!

Donderdag 27 januari 2022

De 2 toekomstige gouverneurs van ons District, Vincent Somers (2023/24) en Madelon Schaap (2022/23) nemen de nieuwe leden -én iedereen die meer wil weten over Rotary en ons District- mee tijdens een interactieve online bijeenkomst.

Schrijf je onderstaand in voor deze
ONLINE ROTARY NIEUWE LEDENBIJEENKOMST